Ontmoetingsdienst
Godwin Arhin, muziek door Jafeth & Sifra

Godwin Arhin

Godwin Arhin, oorspronkelijk geboren in Ghana, begon zijn reis op jonge leeftijd toen hij op zesjarige leeftijd naar Nederland kwam met zijn oma, dit omdat zijn ouders waren gescheiden en er niemand voor hem kon zorgen in zijn geboorteland Ghana. Al gauw kreeg Godwin verschillende uitdagingen op school. Van gepest worden tot onvoldoendes voor verschillende vakken. Ondanks uitdagingen op school ontdekte Godwin Arhin op de middelbare school voor het eerst zijn ware talent: American football. In vele academische aspecten mocht hij dan niet uitblinken, maar op het sportveld vond hij een passie die zijn leven zou veranderen. Zijn ongekende talent voor American football opende nieuwe deuren en bood hem niet alleen een kans om in Nederland te spelen, maar kreeg zelf een school beurs om in Amerika te gaan spelen. Hoewel zijn talent veelbelovend was, koos hij voor een ander pad, gedreven door zijn passie voor de Here Jezus en tieners.

Godwin werd tiener leider in zijn kerk Safe Haven Church Amsterdam! Dit heeft hij jaren gedaan en zijn passie voor tieners bleef maar groeien, hij zag dit dan ook als een echte roeping van God op zijn leven. In 2018 werd hij verkozen tot ‘de leukste jeugdleider’ van Nederland tijdens de EO-Jongerendag.

Momenteel is Godwin geen tienerleider meer maar heeft samen met zijn vrouw in het hart van Almere een gezinshuis opgericht, een warme plek waar hij tieners opvangt die zich in een uitdagende fase van hun leven bevinden. Het gezinshuis, geleid door Godwin en zijn vrouw, biedt een thuis voor vijf pleegkinderen. Hier creëren ze een liefdevolle omgeving waarin deze jongeren kunnen gedijen en groeien. Godwin’s passie voor tieners gaat verder dan alleen zijn gezinshuis; hij deelt zijn enthousiasme op scholen en in kerken door heel Nederland, waar hij altijd energiek en bevlogen spreekt.

Godwin’s vriendelijkheid en behulpzaamheid zijn kenmerkend voor zijn karakter. Zijn warme persoonlijkheid draagt bij aan het creëren van een ondersteunende omgeving voor de tieners die hij begeleidt. Op het Strandheem Festival was Godwin spreker in de grote tent en bij de tieners en we kijken er naar uit om hem te zien stralen met zijn enthousiasme in PKN Surhuisterveen. Het thema waar Godwin over zal spreken is ‘Groot Geloof’. Dat is wat hij nodig heeft om stappen te kunnen maken in de periode waarin hij nu zit.

Jafeth & Sifra
Jafeth & Sifra Bekx zijn aanbiddingsleiders en songwriters die sinds 2024 onder hun eigen naam muziek schrijven en uitbrengen nadat de worshipband InSalvation stopte. Jafeth Bekx was oprichter en bijna 18 jaar lang leadzanger van InSalvation. In die periode ontmoette hij Sifra, die in 2011 zangeres werd in de band. In 2012 trouwden het stel en inmiddels zijn zij de trots ouders van twee dochters en een zoon. Met InSalvation schreven ze liederen als ‘Vul Dit Huis Met Uw Glorie’, ‘Hart Vol Lof’ en ‘Abba Vader’ die wortel schoten in de Nederlandse kerken. Het is het verlangen van Jafeth en Sifra om mensen in aanbidding tot Gods hart te leiden. Die diepe passie en roeping delen ze met elkaar, hun drie kinderen en hun kerk (GODcentre Gouda) waar ze actief bij betrokken zijn. Ze zijn gepassioneerd over het schrijven van Nederlandstalige aanbiddingsmuziek voor de lokale kerk. Het gezamenlijk Gods grootheid bezingen en belijden doormiddel van muziek veranderd levens en bouwt Zijn kerk en koninkrijk. Daarnaast zijn Jafeth & Sifra bezig met het voorbereiden van een beweging die zich vanaf 2025 zal gaan richten op het toerusten en trainen van de lokale kerk op het gebied van aanbidding en het bouwen van een community van aanbidders in Nederland. Samen met bassist Andy Stuifzand (ook voorheen InSalvation) komen Jafeth & Sifra op 27 oktober naar Surhuisterveen!

27-10-2024, De Flambou aanvang 10.00 uur
Lector: Froukje Dijkstra