Ontmoetingszondag Connexion – ds. Hans de Jong (Liturgie)

13 oktober om 10.00 uur

Het is aan de orde van de dag dat de volgende uitspraken gedaan worden: “Ik begrijp onze regering niet. Als ik hen was, zou ik…!” “Wat onze samenleving nodig heeft, is…!” “Het gaat niet goed met de kerk, ik denk dat…” Het is van alle tijden dat er klagers, profeten en betweters zijn. Het is heel gemakkelijk om een mening te geven, maar wat we echt nodig hebben zijn mensen die niet alleen erover praten maar er ook iets aan willen doen omdat ze zich verantwoordelijk weten als persoon. We hebben hierin elkaar nodig, God ziet ons als een volk dat samen op weg is.

In de dienst van 13 oktober brengt dominee Hans de Jong bovenstaand onderwerp ter sprake in de Connexiondienst in De Lantearne. We worden meegenomen naar de persoon Nehemia, wat deed hij om zijn volk echt verder te helpen? Wat kunnen we van hem leren? De diensten in De Lantearne en in de Flambou – met voorganger ds. Karel A. Hazeleger uit Ommen – beginnen om 10.00 uur. Vanaf half tien staat de koffie en thee klaar.

13-10-2024, De Lantearne aanvang 10.00 uur
Ouderling van dienst: Annie Boomsma